Het einde van de blogopdracht.

This is the end!


Op het einde van dit semester komen, betekent ook dat deze schoolopdracht op z'n einde loopt. Na tien historisch gestaafde blogposts komt hier de laatste blog van deze reeks. Ik ben blij dat ik voor jullie een grote verscheidenheid aan blogs kon schrijven, jullie kon laten meeluisteren met mijn muziek, andere mensen helpen bij het vervolledigen van hun examenopdracht en uiteraard een historische achtergrond bieden bij ieder artikel dat verscheen.

Het einde van Corona?

We kunnen met de hele wereldbevolking niet wachten tot alles weer in z'n plooi valt. Weer eens iemand kunnen vastnemen en vrienden & familie live kunnen ontmoeten, is een echte behoefte geworden waar iedereen naar verlangt.

Gelukkig werden in België al enkele versoepelingen aangekondigd. Bubbelvergroting door het samenkomen met vier personen, met meerdere mensen sporten en de terugkeer naar de scholen zijn ware verademingen voor de inwoners. De nodige maatregelen, onder andere social distancing en de mondmasker, moeten wel nog nageleefd worden. 

Het einde?

Het einde lijkt een zeer abstract begrip. De moeilijke uiting en omvatting ervan wordt vaak geuit in een liedje. En er is geen betere manier om mijn muzikale blogs af te sluiten met een Top5 'eind'liedjes in willekeurige volgorde:

  • Skyfall - Adele
De Britse zangeres zong dit liedje als soundtrack van de gelijknamige Bondfilm. De dramatische ballade stond in ontelbaar veel landen op nummer 1 in de charts. De plaat haalde platium in België.



  • In the end - Linkin Park

Het nummer van de Amerikaans alternatieve-rockgroep kwam uit in 2009. Het was oorspronkelijk een gedicht van de leadzanger Chester Bennington, dat later omgezet werd tot een metalachtig nummer. Het alombekende nummer gaat over het falen van iemand en de beëindiging van een relatie.



  • Final Song - MØ

De Deense electropop-zangers MØ bracht deze song in 2016 uit. Intussen is het al heel erg vaak gecoverd geweest, door onder andere Bastille.


  • If the world was ending - JP Saxe
De Canadese zanger JP Saxe kreeg de hulp van Julia Michaels om dit lied te schrijven en te zingen. Het gaat over de persoon naar wie je zou terugkeren als de wereld zou eindigen en er dus niets meer is om je tegen te houden. Het liedje wordt massaal gebruikt op de ontzettend populaire videosite TikTok.


  • All good things come to an end - Nelly Furtado
De Canadees-Portugese popzangeres bracht het liedje uit in 2006. Het liedje deed het zeer goed in de hitlijsten en kreeg in meer dan vijftien landen de nummer-één-positie.


Woordje van dank

Ik wil uiteraard meneer Benedict Wydooghe bedanken voor de kans die hij zijn leerlingen bood om het examen te vervangen door deze blogopdracht en zijn begrip voor de moeilijke situatie van de studenten in deze periode. Ik hoop dat u hebt genoten van mijn blogposts.

Daarna wil ik zeker ook alle medebloggers van klas B 1E jaar Sociaal Werk Vives  en andere medestudenten bedanken voor de fijne reacties en opbouwende feedback. Ook de hulp achter de schermen verdient voor hen een dikke merci!

Als laatste wil ik alle historische figuren bedanken. Ook al zullen ze het waarschijnlijk zelf nooit weten, maar ik ben blij dat enkele kritische denkers in het verleden het mogelijk maakten om genoeg bijzondere info te vinden voor mijn historische linken. 

Deze blog wordt vanaf nu dus op non-actie geplaatst. Ik heb oprecht plezier gehad in het neerpennen van mijn hersenspinsels. Wie weet komt er nog eens een school-opdracht waarbij deze blog kan heropleven. Ik zou zeggen; tot dan!

Groetjes, Britt


Einde | Boekverslag 3

-------

Bibliografie


Sylvie Van Ginneken. (1 mei 2020). Overzicht: zo worden de maatregelen tegen corona versoepeld, fase per fase. Geraadpleegd via https://www.standaard.be/cnt/dmf20200424_04933791. Geraadpleegd op 27 mei 2020.

Adele. (18 oktober 2012) Adele - Skyfall (Lyric Video). Geraadpleegd via https://www.youtube.com/watch?v=DeumyOzKqgI. Geraadpleegd op 27 mei 2020.

n.n. (n.d.) Skyfall (Adele Song). Geraadpleegd via https://en.wikipedia.org/wiki/Skyfall_(Adele_song). Geraadpleegd op 2è mei 2020.

Linkin Park. (26 oktober 2009) In The End (Official Video) - Linkin Park. Geraadpleegd via https://www.youtube.com/watch?v=eVTXPUF4Oz4. Geraadpleegd op 27 mei 2020.

n.n. (n.d.) In the End (Linkin Park). Geraadpleegd via https://www.youtube.com/watch?v=eVTXPUF4Oz4. Geraadpleegd op 27 mei 2020.

MOMOMOYOUTH. (9 juni 2016) MØ - Final Song (Official Video). Geraadpleegd via https://www.youtube.com/watch?v=WUcXQ--yGWQ. Geraadpleegd op 27 mei 2020.

n.n. (n.d.) Final Song. Geraadpleegd via https://www.youtube.com/watch?v=WUcXQ--yGWQ. Geraadpleegd op 27 mei 2020.

JP Saxe (17 oktober 2019) JP Saxe - If the World Was Ending (Official Video) ft. Julia Michaels. Geraadpleegd via https://www.youtube.com/watch?v=1jO2wSpAoxA. Geraadpleegd op 27 mei 2020.

n.n. (n.d.) If the World Was Ending. Geraadpleegd via https://en.wikipedia.org/wiki/If_the_World_Was_Ending. Geraadpleegd op 27 mei 2020.

Nelly Furtado. (16 juni 2009) Nelly Furtado - All Good Things (Come To An End) (US Version). Geraadpleegd via https://www.youtube.com/watch?v=4pBo-GL9SRg. Geraadpleegd op 27 mei 2020.

n.n. (n.d.) All Good Things (Come to an End). Geraadpleegd via https://nl.wikipedia.org/wiki/All_Good_Things_(Come_to_an_End). Geraadpleegd op 27 mei 2020.

Reacties

  1. Britt, ik heb wel van jouw "muzieksmaak" genoten, en aub "plaats non-actie" niet....
    Uiteraard ben ik ook een leerling van uit klas B, en ik mis je, jammer genoeg, zien we niet meer elke dag, maar spreken we veelmeer dan daarvoor, dus ik moet aan deze "corona-tijden" bedanken. Bedankt voor jouw vriendschap.

    veel groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel blij dat ik je nu veel beter leerde kennen, ondanks de stomme omstandigheden! Ik ben blij dat je mijn blog graag las :) groetjes Britt

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts